Nám zavolejte na: + 48 22 511 11 11
Napište nám: streetcom@streetcom.cz

Stovky úspěšných kampaní!

Naši zákazníci stále vracejí k nám!

24.05.2013

Kupují si maminky dárky pro sebe? 90% říká: ANO

Druhá květnová neděle je pravděpodobně dnem, kdy se to na ulicích nejvíc hemží lidmi s kyticemi v rukou. Matky obdrží poděkování, přání a dárky od svých dětí bez ohledu na to, jak velké jejich děti už jsou. A co si samotné maminky kupují během roku? Jaké výrobky jim udělají největší radost?

Kdy nejradši nakupují pro sebe a kdo se v té době stará o jejich děti? V celostátním průzkumu agentury Streetcom Polska v květnu 2013 zeptali jsme se polské maminky, zda pociťují potřebu udělat si radost a koupit si něco jen pro své potěšení. Chtěli jsme se také dozvědět, zda najdou čas na nákup výrobků, které nejsou určené pro rodinu, pro nejbližší. Dále jsme se ptali na nejčastější kupované výrobky, které jim dělají radost.

Zjistili jsme, kam vyráží maminky, když jdou nakupovat pro své potěšení, a s kým nechávají své ratolesti. Dotazník byl určen matkám dětí v různém věku. Dotazovány byly dokonce i ty matky, jejichž prckové jim zatím ani nemohou ke Dni matek popřát.

Na základě výsledků průzkumu jsme vyhodnotili následující odpovědi:

 

Kolik? 90% matek si v průběhu posledních šesti měsíců koupilo něco, co nebylo určeno pro žádného člena rodiny, a zvedlo to náladu jen jim samým.

Jak často? Koupě dárku jen pro sebe je prvkem každodenního života pro 18% dotazovaných. Více než polovina maminek si kupuje dárky jednou za měsíc nebo méně a každá desátá to nedělá vůbec. 54% dotazovaných nakupuje tato povyražení během pracovního týdne a 42% o víkendu.
Co? Víme, které výrobky dělají maminky nejšťastnější. Na nakupování oblečení poukázalo 71% maminek. Na dalších místech byly: kosmetika (67%), obuv (50%), knihy (47%), kabelky (32%), šperky (25%). Další zmiňované byly výrobky jako elektronika, digitální fotoaparáty, notebooky, mobily, tablety, sladkosti, nejrůznější tretky a cetky, CD, tělová kosmetika, wellness, květiny a rostliny v květináči.

Kde? Současné maminky si nejčastěji kupují dárky v obchodních centrech (73% dotazovaných), ale až 57% upřednostňuje při honbě za zajímavostmi a potěšeními internetové obchody.

Dále jsme se ptali maminek, kdo se jim stará o děti, když jsou zrovna na lovu za radostí. Mezi maminkami, jejichž děti vyžadují péči, jelikož ještě nejsou samostatné, převažují ty, které nechají dítě pod dohledem manžela/partnera (49%) nebo babičky a dědečka (43%). Mladé maminky si také kupují dárky tehdy, když jsou děti v jeslích, ve školce nebo s chůvou (28%).  Z průzkumu vyplývá, že by možná nebylo zrovna špatným nápadem, kdyby taťkové a dědečci zůstali na Den matek s ratolestmi a nechali maminky, aby si dárek ke svému svátku vybraly samy, protože tak podle výsledků nejraději činí až 62% maminek. Na nákupy, které jsou určené pro ně samotné, v doprovodu kamarádky, manžela nebo partnera odkazuje 33% na první volbu a 32% na volbu druhou.

Průzkum metodou CAWI byl proveden mezi osobami registrovanými ve společenství Streetcom, která čitá přes 250 000 spotřebitelů. Anonymního badání se zúčastnilo 2992 matek z celého Polska.

Návrat <